„Bezpieczna prędkość” nie oznacza zawsze wolnej jazdy

Takie zachowanie jest częste, a sam mogę potwierdzić że Policja nie zatrzymuje z powodu przekroczenia prędkości, nawet w terenie zabudowanym, nawet jeżeli jadą przed i za nami. Często sami pokazują w jakich miejscach można pozwolić sobie przyśpieszyć do 60 w terenie zabudowanym – a w jakim trzeba koniecznie zwolnić.

Oczywiście dotyczy to Policji, a nie Straży Miejskiej :p

Chciałbym zostawić wiadomość dla wszystkich kierowców poruszających się po naszych Płockich drogach: to, że wprowadzono przepisy dotyczące zabierania prawa jazdy po przekroczeniu prędkości o 50 km/h w terenie zabudowanym, nie oznacza, do kurwy nędzy, że za ograniczeniem do 50 macie jechać 35. Nie oznacza również tego, do chuja wafla, że jak będziecie jechali/jechały 60 to policja rozpocznie pościg włączając w to pół komendy i helikopter. Jeśli są godziny szczytu i ciąg samochodów porusza się w równym tempie – niech to będzie wspomniane 60 km/h – to Twoja jazda 35-40 km/h spowalnia CAŁY ruch, włączając w to pojazdy na światłach, lewoskręcie, strzałce czy wyjazdach bez świateł. Jeśli jedziesz Piłsudskiego w godzinach szczytu albo przy wzmożonym ruchu i przez sam ten fakt masz porty wypchane kałem do kostek, to jebnij baranka w ścianę, zanim stwierdzisz, że mimo ograniczenia do 70 (nie licząc krótkiego odcinka z ograniczeniem do 50) będziesz sobie pyrkał lewym pasem 40-50 km/h. Ja wiem, że teraz 1/4 kierowców płacze po nocach przez nowe przepisy i ich nawykiem jest jechanie lewym pasem od Teatru bo na podolach będą do galerii skręcać, wiem, że „pan na kursie mi tak kazał”, ale do jasnej cholery – PRZEPISY PRZEPISAMI, ALE NIE BLOKUJCIE RUCHU BEZ POWODU. Policja was nie zastrzeli za przekroczenie prędkości o 10-15 km/h, nie spałują was, a wasze prawo jazdy jest bezpieczne. Ja rozumiem – młody kierowca, może się bać – ale czas się nauczyć, że chodzi o płynność w ruchu i przepustowość, a nie o spowalnianie! Chodzi o UŁATWIANIE sobie życia na drodze. Jeśli jest możliwość i nie stwarzacie tym niebezpieczeństwa to jeździjcie zgodnie z płynnością CAŁEGO RUCHU DROGOWEGO, a nie z własnym, że tak powiem, zesraniem się i duszą na ramieniu. Dziękuję, dobranoc.

proc59bba-do-mistrzc3b3w-kierownicy

Ewa S.

Hahaha 😀 A to kogoś jakiś „mistrz kierownicy” wyprowadził z równowagi 🙂

A to pamiętasz Dominiku?

http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/kierowca-ciezarowki-strzelal-do-samochodu-ktory-jechal-za-wolno

Dominik R.

Weź teraz jest taka psychoza że trzeba uważać żeby w tyłek tym idiotom przed białą tablicą nie wiechać ;D

Ewa S.

I warto wiedzieć także o tym, że do reguł ostrożności w ruchu drogowym należy pojęcie „prędkości bezpiecznej”, z jaką ma obowiązek poruszać się kierowca.

Zasada ta wyrażona jest w art. 19 Prawa o ruchu drogowym. „Pojęcie «bezpieczna szybkość pojazdu» (Wyrok Sądu Najwyższego z 3 .8. 1972 r. – Rw 734/72, IP 1972, Nr 7–8, poz. 4) – jest pojęciem o charakterze relatywnym i w związku z tym żaden akt prawny nie może za pomocą wyrażonych cyfrowo wskaźników (np. ilość km/sek.) określić, jaka szybkość pojazdu jest szybkością bezpieczną.”

„Samochód, który jedzie zdecydowanie wolniej niż wszystkie pozostałe, stanowi nie mniejsze zagrożenie bezpieczeństwa na drodze niż pojazd rozwijający prędkość nadmierną”, gdyż jazda bardzo powolna, w sytuacji gdy inni poruszają się szybko, stwarza nie tylko przeszkodę utrudniającą ruch, ale także powoduje niebezpieczeństwo wskutek zmuszania innych do wykonania manewru wyprzedzania w trudnych niekiedy warunkach.


Jazda taka jednocześnie jest szkodliwa, ponieważ wolno jadący pojazd blokuje drogę, wywołując nieuchronnie reakcje stresowe u innych kierowców, prowokując do ryzykownych manewrów, zwiększając tym samym prawdopodobieństwo najechania na wolno poruszający się pojazd (Ryszard A. Stefański, Wybrane problemy odpowiedzialności za przestępstwa drogowe).

http://mojafirma.infor.pl/moto/prawo-na-drodze/mandaty-i-punkty-karne/322358,Zbyt-wolna-jazda-autem-mandat-i-punkty-karne.html

Źródło artykułu: https://palestrapolska.wordpress.com/2015/08/29/bezpieczna-predkosc-nie-oznacza-zawsze-wolnej-jazdy/

Chciałbym także zaznaczyć że mnóstwo kierowców nie potrafi korzystać z migacza mając sytuację podobą do tej.

t6c

Przyjmimy że jedziemy z górnej strony tego znaku. I jeżeli chcemy zjechać z drogi nadrzędnej na podrzędną, to nawet jeżeli jedziemy na wprost – fizycznie – NALEŻY WŁĄCZYĆ KIERUNKOWSKAZ – w tym przypadku – prawy. To samo dotyczy się rond, gdzie podczas zjeżdżania kierunkowskaz należy włączyć.

Wyjeżdżając z takiej drogi (z dołu, podrzędnej -> do góry, nadrzędną) także należy włączyć kierunkowskaz, ale tym razem lewy.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s